Mükemmel E-Ticaret çözümleri için mutlaka bizi arayınız

Destek Tel: 0.212 416 0 644 - 558 94 50 - 0.532 541 93 77
Alışveriş Sepetim

Sepetiniz Boş...

Üye Girişi
Email :
Şifre :
   
Üye Ol | Şifremi Unuttum
E-Ticaret Bilgi Portalı
E-Ticaret İçin Gelişmiş SEO Önerileri E-Ticaret İçin Gelişmiş SEO Önerileri
E-Ticaret Siteniz Google da birinci sırada yer alsın. E-Ticaret Siteniz Google da birinci sırada yer alsın.
E-Ticaret siteleri için SEO teknikleri E-Ticaret siteleri için SEO teknikleri
E-Ticarette müşteriyi elde tutma yolları E-Ticarette müşteriyi elde tutma yolları
E-Ticaret`te büyüme sürüyor E-Ticaret`te büyüme sürüyor
E-Ticaret Hızla Gelişiyor E-Ticaret Hızla Gelişiyor
E-Ticaret sitelerine yeni müşteri kazanma yolları E-Ticaret sitelerine yeni müşteri kazanma yolları
E-ticaret girişimcilerine ipuçları E-ticaret girişimcilerine ipuçları
E-ticaret te Dijital Cüzdan dönemi E-ticaret te Dijital Cüzdan dönemi
E-Ticaret te yeni düzenleme E-Ticaret te yeni düzenleme
Yeniliklerden Haberdar Olun
Ad Soyad :
Email :
Şehir :
Güvenlik Kodu :
Kodunu Girin :
 
E-Ticaret Bilgi Portalı

Business To Business - B2B Nedir ?

30 Mart 2011 Çarşamba 17:09
Elektronik ticaretin türleri arasında önde gelmektedir.

 Son müşteriyi tedarik zincirini çeken güç olarak gören yaklaşımlarda müşteri tatmininin sağlanmasında elektronik ticaret geniş bir faaliyet alanına sahiptir. İnternet ortamında tedarikçilik yapan ilk firmalar, Dell ve Cisco olmuştur. Bu şirketler halen de, internette yüksek hacimde satış yapmaktadırlar. Firma–firma arası elektronik ticarette ağ ekipmanı ve işletilmesi açısından zor bir iştir. Ürün özellikleri çok sık değişebilmekte ve ürünler tek bir müşteriye özel olabilmektedirler. 

Firma–firma arası elektronik ticaretin gelişimine şirketlerin özellikleri katkı sağlamaktadır. Bu özelliklerin başında firmalarda bulunan ticaret kültürü ve ilgili yasal yapı gelir. Böylece firmalar arası ticaret, tüketicilerle iş yapmaktan daha kolay hale gelir. 

Firma–firma arası elektronik ticaretin; tedarik, stok değişimi ve gerçek zamanlı işbirliği üç çalışma alanı vardır. Bunlar ; 

i. Tedarik : Elektronik ticaret bu alanda, organizasyonların satın alma süreçlerinin geliştirilmesi sürecine katkı sağlar. Tedarik, firma – firma arası elektronik ticarette en hızlı gelişen uygulama alanıdır. 

ii. Stok Değişimi : Elektronik ticaretin bu alanda kullanılması, tam zamanında üretim sistemleri gibi stoğu azaltmayı, bu yolla maliyetleri düşürmeyi hedefleyen sistemlerde avantaj yaratmaktadır. 

iii. Gerçek Zamanlı İşbirliği : Firma–firma arası elektronik ticaret, tedarik zinciri üyelerini bir araya getirerek arz/talep konularının ötesinde sadakat, karmaşıklığın önlenmesi gibi değerleri gözetmede de fayda sağlamaktadır.

 

Bu haber 4976 kez okundu.