Mükemmel E-Ticaret çözümleri için mutlaka bizi arayınız

Destek Tel: 0.212 416 0 644 - 558 94 50 - 0.532 541 93 77
Alışveriş Sepetim

Sepetiniz Boş...

Üye Girişi
Email :
Şifre :
   
Üye Ol | Şifremi Unuttum
E-Ticaret Bilgi Portalı
E-Ticaret İçin Gelişmiş SEO Önerileri E-Ticaret İçin Gelişmiş SEO Önerileri
E-Ticaret Siteniz Google da birinci sırada yer alsın. E-Ticaret Siteniz Google da birinci sırada yer alsın.
E-Ticaret siteleri için SEO teknikleri E-Ticaret siteleri için SEO teknikleri
E-Ticarette müşteriyi elde tutma yolları E-Ticarette müşteriyi elde tutma yolları
E-Ticaret`te büyüme sürüyor E-Ticaret`te büyüme sürüyor
E-Ticaret Hızla Gelişiyor E-Ticaret Hızla Gelişiyor
E-Ticaret sitelerine yeni müşteri kazanma yolları E-Ticaret sitelerine yeni müşteri kazanma yolları
E-ticaret girişimcilerine ipuçları E-ticaret girişimcilerine ipuçları
E-ticaret te Dijital Cüzdan dönemi E-ticaret te Dijital Cüzdan dönemi
E-Ticaret te yeni düzenleme E-Ticaret te yeni düzenleme
Yeniliklerden Haberdar Olun
Ad Soyad :
Email :
Şehir :
Güvenlik Kodu :
Kodunu Girin :
 
E-Ticaret Bilgi Portalı

E-Ticaret Sitelerinde en çok teknoloji alışverişi yapıyoruz

27 Temmuz 2011 Çarşamba 11:58
Ipsos KMG araştırma şirketi, Türk internet kullanıcıları üzerinde bir araştırma yaptı. Sonuna geldiğimiz 2010`un mayıs ayında yapılan araştırmaya 4 bin kişi katıldı.

Bizde internetten alışveriş Uzakdoğu veya ABD rakamlarının hala çok gerisinde olsa da, rakamlar anlamlı biçimde her geçen yıl artıyor. Ipsos verilerine göre, 12 yaşından büyük internet kullanıcılarının yüzde 17.8`i, online alışveriş yapıyor. Bu da 4.2 milyon kişi demek. Bu insanlar ağırlıklı olarak 24-35 yaş aralığında gençlerden oluşuyor. Gelir düzeyi orta ve üzerinde olan beyaz yakalılar genellikle. Geçtiğimiz yıl, online alışveriş yapanların oranı 14.5 idi.

Her zamanki gibi, en çok teknolojik ürün alışverişi yapılıyor internette. Gerçi birinci sırada uçak biletleri ile tatil paketleri var ama ürün alışverişinde birincilik teknolojinin. Elektronik aletler, bilgisayar, donanım ürünleri ve cep telefonları yani. Bu alanda oran; yüzde 32.9.

KREDİ KARTINA YÜKLENİYORUZ

İpsos`un araştırmasında, internetten yapılan alışverişlerde birçok ödeme şeklinin geçerli olmasına rağmen büyük ölçüde kredi kartı kullanıldığını görüyoruz. 298 birey üzerinde yapılan araştırma, yüzde 67.9`luk bir kitlenin kredi kartı kullandığını gösteriyor. Online alışveriş yapanların yaklaşık beşte biri kapıda kredi kartı, nakit ya da banka havalesi ve EFT ile ödeme yapıyor. Yüzde birlik bir kesim ise cepten mobil ödeme yapıyor. Bu da ülkemizde en az kullanılan ödeme sisteminin mobil ödeme olduğunu gösteriyor. Kapıda kredi kartı ile ödeme ise yüzde 21.5.

KIRSALDA EV EŞYASI ALINIYOR

İnternet üzerinden satın alınan ürünlerin çeşit ve hizmet türü bakımından, kent ve kırsal arasında büyük fark var. Kırsal bölgelerde ev eşyaları, beyaz eşya, mobilya ve oyuncak daha çok satıyor. Kırsalda film ve müzik ürünlerinin satış oranı, yüzde 4.8 iken, kentsel bölgelerde bu oran yüzde 8.3. E-kitap, kitap ve gazetelerin alımında, kırsal ve kentsel bölgelerin yüzdeleri birbirine çok yakın. Türkiye genelinde yüzde 20.3 olan oran kentlerde 20.8 kırsallarda ise yüzde 17.7`ye düşüyor.

ZAMAN KAZANDIRDIĞI İÇİN YAYILACAK

Ipsos KMG Medya Araştırmaları Direktörü Yaprak Aykan: “Giyim ve aksesuvar konusunda özellikle markaların yaptığı indirim kampanyaları ile sitelerin kullanım kolaylıkları, çeşit ve renk bolluğu, internet kullanıcısına cazip geliyor. Aynı zamanda yanılma payının düşük olduğu ürünler yurtdışından da getirtiliyor. Kitaplarda ise online deneyim, fiziksel deneyime çok yaklaşmış durumda. Kitap alırken belli sayfaları karıştırabiliyor, adeta elinize almış gibi oluyorsunuz. Kitapçıların internet kullanıcısına uyguladıkları indirim kampanyaları da etkili oluyor. Çoğu online kitapçı kişiye özel tavsiyelerde bulunuyor, yeni çıkanları belirli bir mantıkta ilgiliye duyuruyor. Her durumda online alışverişin, azalan boş zamanımızı daha etkin kılması sebebiyle daha da artacağını düşünüyoruz.”

Sanal Pazartesi`yi duydunuz mu?

Amerika`da Şükran Günü sonrası ilk cuma (kasımın son cuması), tüketiciler büyük indirimlerle alışverişe teşvik ediliyor. Kara Cuma olarak adlandırılan bu günü takip eden pazartesi ise Sanal Pazartesi (Cyber Monday) olarak adlandırılıyor. Amaç yine alışverişi canlandırmak. İnternetteki dükkanlar, tıpkı Kara Cuma`daki gibi kampanyalarla online alışseverlere fırsatlar sunuyor.

Zeynep BİLGEHAN

Sanal Pazartesi kavramı ilk defa beş yıl önce Amerika`da ortaya çıktı. Amacı, Şükran Günü ertesinde büyük indirimlerle alışveriş çılgınlığı yaratan Kara Cuma`dan sonraki ilk iş gününde, online alışverişi teşvik etmek. Şükran Günü ve onu takip eden haftasonunda vitrin alışverişi yapmakla yetinenler, ilk iş gününde ofislerdeki hızlı internet erişimiyle beğendikleri ürünleri online dükkanlardan alıyordu.

Sanal alışverişin özellikle artmasıyla online şirketler bu pazartesiyi `Sanal Pazartesi` ilan etti. Tıpkı Kara Cuma`daki gibi çeşitli fırsatlar ve indirimlerle online alışveriş teşvik edilmeye başlandı. Hızlı internetin bir `ofis lüksü` olmaktan çıkıp evlerde de yaygınlaşmasıyla Sanal Pazartesi, sadece ofis çalışanlarına yönelik bir etkinlikten, tüm tüketicilere yönelik bir alışveriş fenomenine dönüştü.

AMERİKA`DA REKOR KIRILDI

Amerika`da, bu yıl 29 Kasım`a denk gelen Sanal Pazartesi`yle e-ticarette bir rekora imza atıldı. İlk defa online alışverişin değeri 1 milyar doları aştı. Geçen yılla kıyaslandığında sanal alışverişte yüzde 16`lık bir artış bulunuyor. Bu artışın sebebi de sayısı 700`ü bulan sanal alışveriş sitelerinin yaptığı büyük indirimler ve tüketiciyi cezbeden, daha önce görülmemiş kampanyalar. Ürünleri neredeyse bedava getiren indirimler, "erken alıcı" veya "ilk alıcı" gibi fırsat imkanlarla insanlar alışverişe teşvik edildi.

DÜNYAYA YAYILIYOR

TÜRKİYE`DE HENÜZ YOK

Son birkaç yıldır, Sanal Pazartesi kavramı Amerika sınırlarını aşıp Avrupa`yı da etkisi altına aldı. İngiltere, Fransa, Portekiz ve Almanya`da Sanal Pazartesi bir pazarlama terimi olarak kullanılıyor. Avrupa`da kasımın son pazartesisi ile Aralık`ın ilk pazartesisi arasındaki sekiz günde online alışveriş sitelerinde indirimler oluyor.

Türkiye`deyse, her daim indirim ve fırsatlı ürünler satan online siteler var. Ancak bir haftaya yayılmış, kollektif bir `indirimli sanal alışveriş` haftası henüz bulunmuyor.

Fırsat bu fırsat

Bu haftasonu ne yapıyorsunuz? Sinemaya mı gideceksiniz, yoksa uzun zamandır denemek istediğiniz popüler bir restoranda yemek mi yiyeceksiniz? Eğer böyle planlar yapıp, sonunda bütçeniz elvermediğinden isteklerinizi bir sonraki ay başına erteliyorsanız, henüz fırsat sitelerinden haberdar değilsiniz demektir... Sayıları her geçen gün artan fırsat siteleri, gerçek üstü indirimlerle yapmak istediğiniz herşeyi ulaşılır kılıyor. Size sadece arkanıza yaslanıp ne istediğinizi seçmek kalıyor.

Zeynep BİLGEHAN (Fotoğraflar DEPO3-ZEYNEP-CUMA-E-ALIŞVERİŞ`te)

`İnternette kollektif indirim`, yani fırsat siteleri, bir otobüs dolusu Çinli`nin toplu alışverişe giderek indirim talep etmesinden ilham alınarak başladı; tüm dünyaya yayıldı. Fırsat siteleri restoranlardan kültür sanat faaliyetlerine, spor kurslarından lüks deneyimlere kadar çok sayıda etkinliği normal fiyatından daha ucuza yapmanıza olanak sağlıyor. Peki bu sistem nasıl işliyor?

Müşteriler, sitelerdeki günün fırsatını yakalamak için ana sayfada bulunan `hemen al` linkini tıklıyor. Eğer minimum katılımcı sayısına ulaşılırsa bale dersi, meşhur restoranlar, şehir turları gibi tüketimin her alanında yüzde 50 ila 80 arasında indirimler yapılıyor. Günün fırsatını yakalamak için sosyal ağlar vasıtasıyla siteye daha fazla insan davet etmek, fırsatın gerçekleşme şansını artırıyor. Eğer yeterli sayıya ulaşılamazsa fırsat geçersiz oluyor. Bu siteler, anlaştıkları şirketler için de faydalı oluyor. Sanal dünyada aktif olmak ve müşteriyi mekananına çekmek isteyen birçok şirket kar marjından feragat edip bu fırsatları veriyor. Böylece en etkin şekilde çok sayıda insana ulaşmış oluyorlar; herkes kazanıyor.


FIRSAT SİTELERİNİN

ÜYELERİ HIZLA ARTIYOR

Son iki yılda Türkiye`de de bu tarz sitelerin sayısında hızlı bir artış var. Fırsatlardan yararlanmak isteyenler günlük programlarını bile bu sitelerin sunduğu indirimlere göre yapıyor. Örneğin, 2009`da açılan Grupanya (www.grupanya.com) `nın üye sayısı 400 bin, ortalama günlük ziyaretçi sayısı 70 bin. Ücretsiz üye olduktan sonra, her sabah e-posta adresinize gelen fırsatları inceleyip, size uygun olanları satın alabiliyorsunuz. Yeterli sayıda üyenin satın almasıyla günün fırsatı aktif hale geliyor. Bu fırsatlar arasında Num Num, Big Chef`s, SushiCo gibi mekanlarda yemek de var, Sultanahmet`te bir sema gösterisi de. Bugüne kadar en çok ilgi gören fırsatları Turkuazoo girişi olmuş. Bir gün içinde 17 bin 40 kişi tarafından satın alınmış.

Yine bu kategoride Grupfoni (www.grupfoni.com) ve Fırsat Avcıları (www.firsatavcilari.cm) da bu yıl içinde hizmete açılmış siteler. Eğlenceden iyime, yiyecekten sinemaya, tatilden teknolojiye çk sayıda hizmet ürününden yüzde 70-80lere varan indirimlerle yararlanabiliyorsunuz.

HİZMET KALİTESİNİ KONTROL EDİYORLAR

Dünya online kupon devi Groupon`un Türkiye sitesi Şehir Fırsatı (www.sehirfirsati.com) Türkiye`de Nisan 2010`dan beri hizmet veriyor ama şimdiden 1 milyon 141 bin 679 üye sayısına ulaşmış durumda. Toplamda 376 bin 297 kupon satan sitede yüzde 90`lara varan indirimler bulabilirsiniz. Fırsatlar yeme-içme, sinema, tiyatro, paint ball, bowling gibi aktivitelerden nefes dersleri, dil kursları gibi kişisel gelişim etkinliklerini de kapsıyor. Üstelik bu fırsatları hediye de edebiliyorsunuz. İlgilendiğiniz şehirden bir fırsat seçiyorsunuz, size e-postayla gönderilen kodu hediye etmek istediğiniz kişiye gönderiyorsunuz... Şehir Fırsatı`nın bir diğer cazip yönü de, müşteri memnuniyetini ön planda tutması. Hem şirketler hem de kullanıcıların sorunla karşılaşmamaları için kapasite planlamasına önem veriliyor. Böylece işletmeler alıcılarla kendi müşterilerine de servis verebiliyor. Katılımcı üst limitleri ve kotalarla hizmetin en iyi seviyede olmasına çaba harcanıyor.

TÜRKİYE SINIRLARINI AŞAN KAMPANYALAR

Şehir Fırsatı kampanyaları sadece Türkiye`de değil, tüm dünyada geçerli. Grup halinde seyahate çıkacaklar, oldukça cazip kampanyalara göz gezdirebilir. Amerika, Almanya, Japonya, Fransa, İngiltere, İspanya, Brezilya ve daha birçok ülke dahil olmak üzere tatile gittiğinizde bu fırsatlardan yararlanabiliyorsnuz. Kuponları gideceğiniz şehrin en hip restoran, kafe-bar, güzellik merkezleri ve hatta konserlerde bile kullanabiliyorsunuz. Örneğin yeterli sayıda kişi toplanması halde, New York`ta bir restoranda 50 dolarlık yemeği 25 dolara yiyebiliyorsunuz.


YILBAŞINA ÖZEL

Geçen Ekim`de açılan Yakala.co da henüz yeni olmasına rağmen Türkiye`nin `sıradışı fırsat sitesi` olarak çok sayıda takipçi kazandı. Site, yılbaşı için en iyi takipçilerine özel hediyeler sunuyor. Örneğin 20 Aralık`a kadar yakala.co`dan en yüksek puanı toplayan kişi Beymen`den 500 liralık Treasure Crd, MOS Kuaför`den 100 liralık hediye çeki, özel parti davetiyesi ve partiye limuzinle ulaşım şansı kazanıyor. Bununla da kalmıyor, yılbaş sonrası parti yorgunluğunu atmak için masaj yaptırıyor. Böylece yılbaşının tüm telaşını site sizin için planlamış oluyor. Puan sistemi, alışveriş tutarı toplamının üye yapılan arkadaş sayısıyla çarpımıyla hesaplanıyor.

Markaların internet şubesi

Ünlü alışveriş caddelerinde, alışveriş merkezlerinde mağazaları bulunan markalar, birer ikişer internet şubeleri açıyor. Bir internet mağazasına sahip olmanın pek çok avantajı var. Bir kere Türkiye`nin her yerinden sipariş alabiliyorsunuz. Sonra metrekare sıkıntısı yok, sonsuz ürün sergileyebilirsiniz. Tüm bunlar, müşterinin de sahip olduğu avantajlar. Ayrıca haftasonu kalabalığına girme, iş çıkışı mağaza kapanmadan yetişme gibi dertler ortadan kalkıyor. İnternet mağazalarındaki kampanyalar da bir başka oluyor. Yüzde 10`dan 40`a ulaşan avantajlı fiyatlar görmek mümkün.

Deniz İNCEOĞLU

Mavi

YILBAŞINDA GÖNDERİM ÜCRETİ YOK

Mavi’nin online alışveriş sitesi www.mavistore.com ; kadın, erkek, çocuk, özel koleksiyonlar ve aksesuvarlar olmak üzere 5 bölümden oluşuyor. Mavi mağazalarındaki kampanyalar, online alışverişte de geçerli. Örneğin, 1 üst, 1 alt ve 1 aksesuvardan oluşan yılbaşı menüsünü alanlara verilen yüzde 25 indirimden, online alışveriş yapanlar da yararlanıyor. Haftanın stilleri bölümünde, o hafta öne çıkan ürünler var. Filtreleme özelliği sayesinde aranılan ürüne kısa sürede ulaşma imkanı sağlayan site, fiyata, bedene, renge göre sınıflandırma yapıyor. Ayrıca ziyaretçilere, beğenilen ürünü Facebook, e-posta, friendfeed ve Twitter aracılığıyla paylaşıp, arkadaşlarının görüşlerini alma imkanı tanıyor. 20-31 Aralık`ta yapacağınız alışverişlerde, yılbaşına özel olarak gönderim ücreti alınmayacak.


Tchibo

ESKİ TEMALARI KAÇIRMAYIN

1949`da kurulan Tchibo`nun şimdilerde 60 ülkede 120 bin satış noktası var. Eldivenden masa örtüsüne, kamp çadırından ayakkabıya kadar geniş bir ürün skalası bulunuyor. Belirli zaman aralıklarında farklı bir tema belirliyor ve tüm mağazalarında satışa sunuyor. Şu sıralar mağazalarda "yılbaşı" konseptine uygun ürünler var. Siteden alışveriş yapmanın en avantajlı yönlerinden biri, mevcut temadaki ürünlerin yanı sıra daha önceki temalara ait kaçırdığınız parçaları da bulabilmeniz. Site, "tema satış", "fırsat reyonu", "kahve", "Tchibo dünyası" ve tabii ki "haftanın fırsatı" bölümlerinden oluşuyor.

Siteden yaptığınız her alışverişte "çekirdek puan" kazanıyorsunuz. "Hesabım" sayfasındaki “Biriktirdiğim Çekirdek Puanlarım” bölümünde ne kadar hediyeniz olduğunu görebilirsiniz. 1 çekirdek puan, 25 kuruşa denk geliyor. Ürünler 2-4 iş gününde teslim ediliyor. Eğer memnun kalmazsanız, 7 gün içinde iade hakkına sahipsiniz.


YKM

MAĞAZADAN YÜZDE 10 DAHA UCUZ

YKM, tıpkı mağazasında olduğu gibi kadın ve erkek giyim, çanta, kozmetik, elektronik ya da dekorasyonla ilgili yüzlerce ürünü internet sitesine de taşıdı. www.ykmden.com `da Nike, Adidas, Converse, Hummel, Clinique, Givenchy, Dior, Guerlain, Burberry, Accessorize, Loox, Agenda ve daha pek çok markada ürün mevcut. Üstelik sitedeki ürünler, mağazadakine göre yüzde 10 daha ucuz. Kargo da ücretsiz.

Silk&Cashmere

MUTLU PERŞEMBE GÜNLERİ

Yüzde 100 saf kaşmir ve saf ipekten yapılan kadın, erkek giyim ve aksesuar koleksiyonlarına sahip Silk & Cashmere, tüm ürünlerini www.silkcashmere.com sitesinden de satıyor. Müşteriler yüzde 10 indirimli alışveriş yapıyor. Sitenin bir diğer önemli özelliği de geçen haftalarda "Mutlu perşembe günleri"nin başlamamış olması. Bu günlerde yeni sezon kış ürünleri artı yüzde 20 indirimle satılıyor.


Mudo

AYNI GÜN KARGOYA TESLİM

Mağaza ürünlerinden bazılarının satışa sunulduğu www.mudo.com.tr `de şu sıralar yılbaşı kampanyası var. Mutfak ürünlerinde yüzde 40, mum-mumluk ve masa saatlerinde yüzde 30 indirim görülüyor. "Outlet" başlığı altında çok daha fazla indirimle karşılaşmanız da mümkün. Sitedeki hediye gönderimleri, doğaya saygılı geri dönüşümlü kraft kutular üzerine yeşil saten kurdele ile yapılıyor. Ne hediye alacağına karar veremeyenlere, çeşitli meblağlarda hazırlanmış hediye çekleri de var. Bu arada alışveriş yaptıkça "Mudo E-puan" kazandığınızı unutmayın. Satın aldığınız ürünler eğer büyük mobilya değilse aynı gün içinde kargoya veriliyor. Müşterilerin her türlü sorununa çözüm bulmak amacıyla oluşturulan detaylı müşteri hizmetleri sayfaları ve "E-Müşteri Hattı" ile Mudo.com.tr’de yaşanabilecek aksaklıklar hızlı ve kolayca aşılabiliyor.

Koleksiyon

YILBAŞI ŞIKLIĞI İÇİN

Koleksiyon markasının online alışveriş sitesine www.koleksiyon.com.tr `den "Online Store"a tıklayarak ulaşabilirsiniz. Sokaktaki mağazada görebileceğiniz her şey burada da mevcut. Şu sıralar her mağazada olduğu gibi yılbaşı ürünleri dikkat çekiyor. Sufi Irismano kahve serisi, yalın çizgisi ile Yek, Dü, Se vazolar; tarihten esinlenilerek şekillenen Dervish Çay Serisi, Babil mitolojisinden ilham alınan EA Sürahi Serisi, Aheste rakı bardağı ve Risus şarap&Rasagandha kırmızı şarap kadehi seti öne çıkanlar arasında.


Vestel

BİR TIKLA BEYAZ EŞYA

Vestel, internet üzerinden ürün satışına başladı. Türkiye genelinde bini aşkın satış noktasının yanı sıra artık "http://emagaza.vestel.com.tr"den de hizmet veriyor. Televizyondan buzdolabına, klimadan bilgisayara yüzlerce elektronik, beyaz eşya ve bilişim ürününü bulmak mümkün. Ad-soyad, e-posta adresi, cinsiyet, doğum tarihi ve şehir bilgilerini girerek üyeliğini aktif hale getiren herkes, istediği ürünü sepete koyarak alışverişine başlayabiliyor. Sitenin indirimli ürünler bölümünde ise onlarca Vestel ürününe yüzde 40’a varan indirimle kargo ücreti ödemeden sahip olma imkânı var.


D&R

ÖN SİPARİŞLE İLK SİZ ALIN

19 ilde 100 mağazası bulunan D&R, eğlence ve kültür dünyası ürünlerini www.dr.com.tr `den daha avantajlı fiyatla sunuyor. Kitap, müzik, film, elektronik, oyun&yazılım, dergi ve hobiden oluşan yedi ana ürün kategorisi sunan sitede imza günleri yapılıyor. Sınırlı sayıda sanatçı tarafından imzalanan kitaplar ve albümler siteden satılıyor. Ön sipariş sistemi sayesinde ürünler satışa sunulmadan önce buradan ayırtılabiliyor. Örneğin şu an Michael Jackson albümü ön siparişle satışta. Ayrıca 50 lira ve üzeri alışverişlerde kargo ücreti alınmıyor.

Türkiye online alışverişi sevdi

Herşey 1994`te Pizza Hut`a başvuran bir müşterinin, `neden internetten sipariş veremiyoruz?` serzenişi ile başladı. 1995`te Amazon, 1996`da eBay kuruldu. Türkiye online alışverişle ilk kez 1998`de hepsiburada.com`la tanıştı. Bugün, online alışveriş tüm dünyada çığ gibi büyüyor. 2003 yılında sadece 260 milyon lira civarında olan ciro, 2010`un ilk dokuz ayında 12.5 milyar lirayı gördü. Türkiye`de 100 kart kullanıcısından 6`sı istediği herşeyi bir tıkla satın alıyor. Üstelik güvenlik konusundaki tereddütler de son buluyor. BKM, yıllardır müşteriyi online alışverişe yönlendirmek için raporlar hazırlıyor, güvenlik konusunda çözümler bulmaya çalışıyor. Tüm ayrıntıları Bankalar Arası Kart Merkezi(BKM) Genel Müdürü Sertaç Özinal`la konuştuk.

Mehmet ÖZDOĞAN

Kredi kartı kullanıcıları e-ticaret ile alışveriş yapmaya alıştı mı?

- İnternetin Türkiye’de yaygınlaşmasına paralel olarak e-ticaret de büyük bir gelişme gösterdi. 2003 yılında yerli ve yabancı kredi kartları ile Türkiye’de 3 milyon 534 bin 678 adet e-ticaret işlemi yapıldı. E-ticaret cirosu ise 262,43 milyon lira olarak gerçekleşti. E-ticaret işlemleri için tüm bankalarda kayıtlı işyeri sayısı ise 898 tanesi aktif işyeri olmak üzere toplam 1933 adet olarak kaydedilmiştir. 2010 yılı Ekim ayı itibarı ile ise e-ticaret işlem adedi 75 milyona, işlem cirosu ise 12,5 milyar liraya yaklaşmıştır. Bu rakamlara baktığımızda e-ticaret cirosunda ciddi bir artış gözlendiğini söyleyebiliriz.

Peki müşteri online alışverişi güvenli buluyor mu?

- Müşterilerin güvenlik konusunda bilinçlendirilmesi ve kart sahipleri için düzenlenen kampanyalar e-ticaret hacminin artışında olumlu etki yaratıyor. 3D Secure yöntemi bu güveni sağlamaktadır.

Biraz açıklayabilir misiniz 3D Secure uygulamasını?

- 3D Secure, kart sahibi ile e-ticaret işyerinin işlem esnasında birbirlerini doğrulayabilmeleri üzerine kurulmuş olan bir güvenlik uygulaması. Ekim 2010 itibariyle bir önceki yıla kıyasla, e-ticaret işyeri sayısında yüzde 15, 3D Secure uygulamasını kullanan e-ticaret sitesi sayısında ise yüzde 30 artış meydana geldi. Ekim 2010 itibariyle Türkiye’de 60.059 adet sanal POS olan işyeri bulunuyor. Ekim ayı sonu itibariyle yerli ve yabancı kredi kartları ile 75 milyon 111 bin 919 adedinde ve 12 milyar 531 milyon 870 bin lira tutarında e-ticaret işlemi gerçekleştirildi.


VISA VE MASTER CARD`A DİKKAT

Güvenli e-ticaret için adım adım hangi yolları uygulamalıyız?

- Bankalararası Kart Merkezi (BKM), kredi kartı ile internet üzerinden yapılacak alışverişlerde, hem ticari siteler, hem de kart kullanıcıları için "İnternette Güvenli Alışveriş" platformu olan 3D Secure uygulamasını hayata geçirdi. İnternette gerçekleşecek herhangi bir ödeme işlemi sırasında kart, doğrudan alınmış olduğu bankanın sistemlerine yönlendirilir. Sonra, bankanın sistemine şifre girilerek işlem onaylanır. Böylelikle kart numarası başkaları tarafından biliniyor olsa bile, şifreyi sadece kart sahibi bildiği için, elektronik güvenlik sağlanmış olur.Sistemin Visa kredi kartları kullanımı için hazırlanan uygulamasına "Verified By Visa", MasterCard kredi kartları kullanımı için hazırlanan uygulamasına ise "MasterCard SecureCode" isimleri veriliyor.

Verified by Visa ve Master Card Secure Code yazmıyorsa, kesinlikle alışveriş yapmamalı mıyız?

- Visa ve MasterCard`ın geliştirdiği "güvenli internet alışverişi" çözümleri ile hem kart sahipleri hem de üye işyerleri sahtekarlıklara karşı güvence altına alınıyor. Verified by Visa ve MasterCard SecureCode logoları bulunan sanal işyerlerinden yapılan online alışverişlerde 3 D Güvenlik Protokolü gereği; kart sahibi alışveriş yapacağı siteye üye olup, o siteye giriş için gerekli işlemleri yaptıktan sonra, kendisini doğrulatma amacıyla, işyeri sayfasından alınıp bankaya yönlendirilir. Bu şekilde oluşturulan 3D şifresi ile internette yapılan alışveriş işlemi esnasında kart sahibinin kimliği doğrulanır ve işlem mesajı SSL (Secure Socket Layer) alt yapısı ile şifrelenir. Böylece internet üzerinden daha güvenli alışveriş yapmak imkanı doğar. Bu nedenle, Verified by Visa ve MasterCard SecureCode logolarının yer aldığı sitelerden alışveriş yapılması öneriliyor.

Bir de Yeşil Browser var galiba?

- Kişisel bilgilerin internet üzerinden tranferi sağlanırken uluslararası standartlarda bir şifreleme sistemi kullanılıyor. Bu teknolojiyi destekleyen internet tarayıcılarıyla internete bağlandığınızda, adres çubuğunun rengi yeşil olur. Yeşil adres çubuğu, girdiğiniz internet sitesinin kimliğinin onaylandığını ve iletişimin tamamen güvenli olduğunu gösterir. Eğer sitenin sahte bir site olduğu daha önceden tespit edilmişse, adres satırı kırmızıya dönüşür. Belirtilen güvenlik önleminin satın alınması için bu hizmeti sağlayan güvenlik otoriteleri ile irtibata geçilmesi gerekiyor.


DİKKAT EDİLMESİ GEREKENLER

* İnternet üzerinde alışveriş yapılan sitenin güvenliğinin ulusal/uluslararası sertifikalarla sağlanmış olması gerekiyor.

* Ulusal/uluslararası kart kuruluşlarının güvenlik sistemine dahil olan bir bankanın kartı kullanılıyor.

* Banka logosu ve adı kullanılsa bile kişisel bilgileri isteyen e-postalara ve sitelere yanıt verilmemesi gerekiyor.

* İnternet kafe vb. halka açık ve kalabalık yerlerde olan bilgisayarlardan alışveriş yapılması durumunda, kredi kartı bilgilerinin güvenliği açısından son derece dikkatli olunmalı.

* Güvenilir olmayan sitelerden. exe, .com, .vbs, .jpeg gibi uzantılı dosyaların bilgisayara yüklenmesi riskli olabilir.

* Sanal ortamda artan virüs tehlikelerine karşı, kredi kartının kullanıldığı bilgisayara antivirüs programı yüklenmeli.

* Alışveriş yaptığınız sitenin adres çubuğunda http yerine https yazıyorsa, o site daha güvenli.


ONLINE ALIŞVERİŞİN AVANTAJLARI

* Koltuğunuzdan bile kalkmadan alışveriş yapıyorsunuz. İstediğiniz ürün kapınıza geliyor.

* Bir ürünü normal alışverişle değil, online alışverişle alırsanız, o ürünü yüzde 30`a varan indirimlerle alabilirsiniz.

* Bir ürünün stokta olup olmadığını hemen internetten öğrenebilirsiniz.

* Bazı saat ve açık arttırma bazlı çalışan online alışveriş sitelerinden faydalanabilir, istediğinizi normalden çok düşük fiyata alabilirsiniz.

* Fiziksel olarak erişme imkanınız olmayan ürünleri, bir tıklamayla satın alabilirsiniz.

* Eğer ürünü beğenmezseniz, iade garantisi normal alışverişe göre, online alışverişte daha yaygın.


SANAL KREDİ KARTI NEDİR?

Ülkemizde neredeyse tüm bankalar sanal kart uygulamasına geçti. Bu kart, normal kredi kartı gibi. Numarası, son kullanım tarihi ve güvenlik kodu olan bir kart ama fiziksel kopyası yok. Limit sürekli 0 lira olduğu için, hiçbir dolandırıcılığa maruz kalmıyorsunuz. Sadece alışveriş yapmak istediğinizde, bankanızın internet şubesinden limit yüklemesi yapıyorsunuz, gün sonunda otomatik olarak sıfırlanıyor. Kredi kartının tüm avantajları sanal kart için de geçerli. Bu uygulamaya sahip bankalar arasında, Halkbank, Garanti Bankası, Finansbank, HSBC ve Akbank da var.

Teknoloji uzmanları, bu alanda yazan gazeteciler ile online alışveriş yapanlardan oluşan jüri seçti

Ajda Pekkan İnternetten alışveriş yapan Süper Star

Erdal Kaplanseren PcNet Dergisi Yayın Yönetmeni

Arda Kutsal Webrazzi.com sitesi kurucusu

Ömer Deveci Sikayetvar.com sitesi Kurucusu

Deniz Marşan Dizilere stilistlik yapıyor

Metin Gürsoy Moda PR`cısı

Serdar Kuzuloğlu Teknoloji alanındra uzman gazeteci

Banu Tuna Hürriyet alışveriş yazarı

Ferhan İstanbullu Radikal moda yazarı

Ebru Şallı İnternet alışverişini seven model

Online alışverişin en iyi 10 adresi

E-ticaret sitelerinin tarihi bizde 1990`ların sonuna dayanıyor. Bugün alışveriş sitelerinde tuvalet kağıdından küpeye ve kitaba kadar istediğimiz her şeyi bulabiliyoruz. Son iki yılda ortaya çıkan özel alışveriş siteleri (private shopping), alışverişi bir kulüp haline getirdi. Üyelik ve davet sistemiyle çalışan bu siteler, müşterilerine çok büyük indirimler sağlıyor. E-ticaret pazarının 2011`de dünyanın 7. büyük pazarı olması bekleniyor. Jüri üyelerimiz bu hafta, internetten alışveriş yapmanızı sağlayan en iyi 10 yerli siteyi seçti. Liste hazırlanırken hizmet değil ürün satılan adreslere yer verildi sadece.

Barış AKPOLAT

LİSTE

1- Gittigidiyor.com

2- Hepsiburada.com

3- Markafoni.com

4- E-bebek.com

5- Sahibinden.com

6- Trendyol.com

7- Limango.com.tr

8- Beymen.com

9- Kangurum.com.tr

10- İdefix.com


1 - GİTTİGİDİYOR

6 milyon üyesi var


6 milyon kayıtlı üyesi, 500 binden fazla günlük ziyaretçisi var. Türkiye`nin en çok işlem yapılan sitelerinden biri. 39 ülkede faaliyet gösteren eBay`in Türkiye iştiraki. Kurulduğu günden beri 9 milyonun üzerinde alım-satım yapıldı. Türkiye`de bireylerarası doğrudan ticaret piyasasını geliştiren sitede alışveriş güvenliğini arttıran Sıfır Risk Sistemi kullanılıyor. Bu sistem sayesinde, ister yeni ister ikinci el alışveriş yapan alıcı, satın aldığı ürünü deneyebilme ve risk almadan alışveriş yapabilme imkanına sahip. Alıcının parasını satıcıya ulaştırmadan site havuzunda bekletiyor. Alıcı ürünü deneyip onay verdikten sonra satıcının parası ödeniyor. Ürün beğenilmezse para iadesi, ürün geri yollandığı anda gerçekleştiriliyor.


2 - HEPSİBURADA

350 bin ürün çeşidi

Bugüne kadar 17 milyon ürün teslimatı yapmış olan hepsiburada.com, yeni yıla 36 kategoride 350 bin ürün ile giriyor. Yaklaşık üç milyon kayıtlı üyesi var. Bilgisayardan ev elektroniğine, teksilden mobilyaya kadar geniş ürün yelpazesi bulunuyor. Türkiye`nin her yerine kapıya kadar teslimat yapıyorlar. Ödemeyi kapıda kredi kartıyla, telefonla, havale/EFT veya CepBank yoluyla yapabiliyorsunuz. Ayrıca sitede `Dokunması Bedava` uygulaması bulunuyor. Bu servisle birlikte istediğiniz ürünü istediğiniz sayıda alıp evde deneyebiliyor ve beğenmesseniz ücretsiz kargoyla geri yollayabiliyorsunuz.


3 - MARKAFONİ

Yeşil browser var

İlk kez Fransa`da ortaya çıkan ve ardından tüm dünyaya yayılan özel alışveriş kulubü konseptinin ülkemizdeki ilk temsilcisi. Üye olmak için bir üyenin sizi davet etmesi gerekiyor. Üyelerine yüzde 70`e kadar indirim ve özel ucuzluk avantajları sağlıyor. Kullanıcıları 18-40 yaşları arasında. İki milyona yakın aktif üyesi var. Alışveriş 08.00-11.00 arasında yoğunlaşıyor. Alışveriş yapanların yüzde 70`ini kadınlar oluşturuyor. Yeşil Browser uygulaması var. Müşterilerin kredi kartı bilgilerinin saklanmasını önleyen Yeşil Browser, güvenlik alt yapısı çok güçlü sitelere veriliyor. Her ay yaklaşık 100 bin yeni kişi üye oluyor, her 15 saniyede bir ürün satılıyor. Günlük satış rekoru 17 bin 500 ürün.


4 - E-BEBEK

Sonradan mağaza da açtı

2001`den beri anne-çocuk ürünleri satıyor. e-ticaret sitesi olarak başladığı hayatına fiziki mağazalarla devam ediyor. Bebek bakımında ihtiyaç duyulan her ürünün zahmetsiz, pratik ve uygun koşullarda temin edilmesine yönelik çözüm sunuyorlar. Siteye ayda ortalama 400 bin ziyaretçi giriyor. Her ay 1.6 milyon kez tıklanan sitenin bünyesinde Bebek Dergisi ve Magic Park Bebek Yaşam Merkezi gibi oluşumlar bulunuyor. 2010`un ilk sekiz ayında satılan ürün sayısı 100 bin.


5 - SAHİBİNDEN

18 milyon kişi tıklıyor

Gelişen teknoloji ile gazete ve dergi sayfalarının tekelinden kurtulan seri ilanlar 2000`de sahibinden.com sitesinde toplanmaya başlandı. 1999`da ortaya fikri atılan site 2 bin 700 ilanla yayın hayatına başladı. Satıcılara görsel anlamda zengin, daha detaylı ilan verme imkanı sağlayan site, alıcılara da hızlı ve kolay ilan arama olanağı veriyor. Emlak, vasıta, alışveriş, hayvanlar alemi, iş makineleri ve sanayi, kariyer ve hizmet ana grupları altında 1000’den fazla kategoride toplanan ilanlarda araçtan giyime, aksesuvardan inşaat makinelerine, uçak koltuklarından cep telefonuna kadar 2 milyondan fazla aktif ilan bulunuyor. Ayda 18 milyon farklı kişi tarafından toplam 55 milyon kez tıklanıyor.


6 - TRENDYOL

7 ayda 1.7 milyon üye


Demet Mutlu`nun kendi yatırımıyla kurduğu Trendyol.com, Türkiye’nin en hızlı büyüyen özel alışveriş sitelerinden. Yedi ayda 1.7 milyon üyeye ulaştı. Dünyaca ünlü marka ve tasarımcıların ürünlerine ulaşılabiliyor. Seçkin markaların limitli sayıda ürünlerini 2-3 günlük kampanyalarla yüzde 85’e varan indirimlerle üyelerine sunuyor. Her gün 7 marka ve 1000 farklı ürünü üyeleri ile buluşturuyor. Türkiye genelinde en fazla trafik alan 100 site arasında.


7 - LİMANGO

Ulaşılabilir moda

Bu da bir özel alışveriş kulubü, yani üyelikle çalışıyor. Amacı, modanın ulaşılabilir olması. Site için Gamze Saraçoğlu, sadece üyelere özel `Party` isimli bir gece koleksiyonu hazırlamıştı. Nerdeyse yüzde 70`e varan indirimler sunuyor. Aksesuvardan tekstile, dekorasyondan teknolojiye kadar birçok özel ve avantajlı ürünü yakından takip edilebiliyorsunuz. Üye sayısı 800 binin üzerinde. Üyeleri 25-45 yaş arası kullanıcılardan oluşuyor. Ayda 60 bin paket satışı gerçekleşiyor. Sitenin aylık ziyaretçi rakamı ise 6 milyona ulaştı. Günde yaklaşık 200 bin tekil ziyaret alıyor. Toplam ziyaretinin yüzde 10’u gece yarısı ile sabah 06:00 saatleri arasında gerçekleşiyor.

8 - BEYMEN

En lüks internet mağazası

Türkiye`nin önde gelen lüks markası Beymen`in internet sitesi de mağazaları kadar ilgi görüyor. Her hafta, dünyaca ünlü markaların koleksiyonundan seçilen ürünler sunuluyor. Giyim ve aksesuvarın yanı sıra ev dekorasyonundan çikolataya kadar farklı ürünler satın alınabiliyor. Yılbaşı nedeniyle yüzde 20`ye varan indirim sağlayan sanal mağazada Lomo kameralar, Nixon kulaklıklar, Archie Grand notebooklar, Tino Cosma`dan kravat, Moschino`dan defterler, Grevi şapkalar, Timex saatler, Givenchy atkılar bulunabilir. 14 Aralık Haftası Stella McCartney, 3.1 Phillip Lim, Alexander Wang, Rebecca Taylor, Schumacher, Blumarine gibi markaların tasarımlarına ulaşılabilir.


9 - KANGURUM

Kapıya gelen market

Migros, Kangurum.com sitesi ile 2000`den beri internette hizmet veriyor. Türkiye`de e-ticaretin gelişmesinin öncülerinden. Müşterilerin ilgi alanlarına göre belirlenen 15 kategoride, her biri kendi sektöründe kalitesi ile marka olmayı başarmış 100`den fazla markanın 100 bin çeşitten fazla ürünü bulunabiliyor. Tüm market alışverişinizi masa başından yapabiliyorsunuz. Teslim saatine siz karar veriyorsunuz. İşten çıkmadan sipariş verip eve gidence teslim alabilirsiniz.


10 - İDEFİX

iPad uygulaması bir haftada 3000 kez indirildi

1997`de kurulan idefix.com`un altyapı çalışmalarının bitmesi ve ilk satışının başlaması 1999`u buldu. İlk önce sadece kitap satan site, müzik ve DVD de satmaya başladı. Teknoloji ürünleri 2002`de, eğitim hobi ve kültürel ürünler ise 2006`da eklendi. Bilgisayar oyunları ve puzzle gibi kitap okurlarına yakın ürünler ise 2009`da satılmaya başlandı. Bu yeniliklere en son elektronik kitaplar dahil oldu. Geçtiğimiz hafta cuma günü başlayan iPad uygulaması 3 bin kez indirildi. Uygulamayı hala indirenler sekiz tane de ücretsiz kitaba sahip oluyor. Yaklaşık 15 gün içinde iPhone uygulamasını kullanılabilir hale geelecek. Kayıtlı üyesi 700 bine yakın.

Kaynak: www.hurriyet.com.tr
 

Bu haber 6017 kez okundu.