Mükemmel E-Ticaret çözümleri için mutlaka bizi arayınız

Destek Tel: 0.212 416 0 644 - 558 94 50 - 0.532 541 93 77
Alışveriş Sepetim

Sepetiniz Boş...

Üye Girişi
Email :
Şifre :
   
Üye Ol | Şifremi Unuttum
E-Ticaret Bilgi Portalı
E-Ticaret İçin Gelişmiş SEO Önerileri E-Ticaret İçin Gelişmiş SEO Önerileri
E-Ticaret Siteniz Google da birinci sırada yer alsın. E-Ticaret Siteniz Google da birinci sırada yer alsın.
E-Ticaret siteleri için SEO teknikleri E-Ticaret siteleri için SEO teknikleri
E-Ticarette müşteriyi elde tutma yolları E-Ticarette müşteriyi elde tutma yolları
E-Ticaret`te büyüme sürüyor E-Ticaret`te büyüme sürüyor
E-Ticaret Hızla Gelişiyor E-Ticaret Hızla Gelişiyor
E-Ticaret sitelerine yeni müşteri kazanma yolları E-Ticaret sitelerine yeni müşteri kazanma yolları
E-ticaret girişimcilerine ipuçları E-ticaret girişimcilerine ipuçları
E-ticaret te Dijital Cüzdan dönemi E-ticaret te Dijital Cüzdan dönemi
E-Ticaret te yeni düzenleme E-Ticaret te yeni düzenleme
Yeniliklerden Haberdar Olun
Ad Soyad :
Email :
Şehir :
Güvenlik Kodu :
Kodunu Girin :
 
E-Ticaret Bilgi Portalı

E-Ticaret Sitelerindeki Alışveriş Sepetine En Çok Trafik Nereden Geliyor?

18 Temmuz 2011 Pazartesi 13:57
Online alışveriş sitelerinin web sitelerine gelen trafiği arttırmak için SEO, SEM, display reklamları, email pazarlama ve sosyal medya gibi birçok yöntemden yararlandığı bilinen bir gerçek.

Peki bu yöntemler arasında, alışveriş sepetine en çok trafik getiren hangisi?

SeeWhy tarafından Şubat 2011 – Mayıs 2011 arasında gerçekleşen 60,000 e-ticaret alışveriş işlemi göz önüne alınarak yapılan bir araştırma bu sorunun cevabını arıyor.

Yukarıdaki şemada da görüleceği gibi, email pazarlama %57′lik payı ile alışveriş sepetine en çok trafik getiren yöntemlerden. Web sitesini direk arayan kesimin alışveriş sepetini doldurmaya başlama oranı %18 olarak belirtilirken, display reklamın sadece %1.7′lik bir paya sahip olduğu belirtiliyor.

Web sitesine gelen trafiğin kaynağı ile alışveriş sepetine ulaşan trafik kaynağının farklı olduğu da araştırmacılar tarafından belirtiliyor.

Online alışveriş yapan her 10 kişiden 7′sinin alışverişlerini tamamlamadıkları Forrester tarafından yapılan bir araştırma ile ortaya çıkarılmıştı.

Hangi trafik kanalının alışverişe dönüştürme oranının daha yüksek olduğu ise SeeWhy tarafından aşağıdaki gibi belirleniyor;

Emailin payı, alışverişe dönüştürme oranlarında %67′lere yükselirken, direk aramalar da %24′e ulaşıyor.

Web sitelerine trafik getiren her yöntemin alışverişe dönüşme oranını da ayrı ayrı inceleyen araştırmacılar, aşağıdaki rakamlara ulaştıklarını iletiyorlar;

SeeWhy’ın yaptığı araştırma göz önünde bulundurulacak olursa, markadan daha önce alışveriş yapmış ve email listesine kendilerini eklemiş olan müşteriler ile markayı tanıyan ve direk ulaşmaya çalışan müşterilen web sitesinden alışveriş yapması daha muhtemel.

Bu oranlar, hepimizin bildiği marka değerinin önemini ve yeni müşteri kazanımlarının zorluğunu tekrar gözler önüne sermiş oluyor.

Araştırmada sosyal medyanın %11′lik, display reklamların %7′lik alışverişe dönüştürme oranı da dikkat çekiyor.

Araştırmacılar aynı anketi, örneğin organik, farklı ya da niş ürünler satan firmalar için yaptığımızda, arama motoru reklamlarının çok daha başarılı sonuç vereceğini, müşterilerin bu tarz markalara arama motorlarından ulaşmaya daha yatkın olduklarını ve her web sitesinin kendi yapısı içerisinde bu tarz araştırmalar yaparak pazarlama faaliyetlerine daha sağlıklı yön verebileceklerini ekleyerek bitiriyorlar.

Bu haber 4461 kez okundu.