Mükemmel E-Ticaret çözümleri için mutlaka bizi arayınız

Destek Tel: 0.212 416 0 644 - 558 94 50 - 0.532 541 93 77
Alışveriş Sepetim

Sepetiniz Boş...

Üye Girişi
Email :
Şifre :
   
Üye Ol | Şifremi Unuttum
E-Ticaret Bilgi Portalı
E-Ticaret İçin Gelişmiş SEO Önerileri E-Ticaret İçin Gelişmiş SEO Önerileri
E-Ticaret Siteniz Google da birinci sırada yer alsın. E-Ticaret Siteniz Google da birinci sırada yer alsın.
E-Ticaret siteleri için SEO teknikleri E-Ticaret siteleri için SEO teknikleri
E-Ticarette müşteriyi elde tutma yolları E-Ticarette müşteriyi elde tutma yolları
E-Ticaret`te büyüme sürüyor E-Ticaret`te büyüme sürüyor
E-Ticaret Hızla Gelişiyor E-Ticaret Hızla Gelişiyor
E-Ticaret sitelerine yeni müşteri kazanma yolları E-Ticaret sitelerine yeni müşteri kazanma yolları
E-ticaret girişimcilerine ipuçları E-ticaret girişimcilerine ipuçları
E-ticaret te Dijital Cüzdan dönemi E-ticaret te Dijital Cüzdan dönemi
E-Ticaret te yeni düzenleme E-Ticaret te yeni düzenleme
Yeniliklerden Haberdar Olun
Ad Soyad :
Email :
Şehir :
Güvenlik Kodu :
Kodunu Girin :
 
E-Ticaret Bilgi Portalı

E-Ticaret te B2B Ne Yapar?

30 Mart 2011 Çarşamba 17:07
B2B’nin temeli, şirketlerin internet üzerinden birbirine mal ve hizmet satmasına dayanır. B2B’nin sözcük anlamı olan “şirketten şirkete ticaret (Business-to-Business)” de buna işaret eder. Ama B2B sitelerinin işlevi, bununla sınırlı değildir.

 

Elektronik pazaryeri olarak adlandırılan B2B sitelerini, gerçek hayattaki pazaryerlerinin internete aktarılmış halleri olarak düşünebilirsiniz. O nedenle de mal ve hizmet alım satımının yanı sıra, şirketlerin birbirleri arasında bilgi alışverişi yapmasını, finansal işlemler gerçekleştirmelerini de sağlarlar. Ama bütün bu işlevler internet üzerinden gerçekleştiği için, hem daha hızlı hem daha verimli bir şekilde işlerler.

Daha Hızlı Ticaret
B2B sitelerinin bir başka işlevi, internetteki ticaret sürecini kısaltmasıdır. Gerçekten de, on binlerce Türk şirketinin ve milyonlarca dünya şirketinin yer aldığı web’de, ticaret yapmak için en uygun şirketleri aramak, iğneyle kuyu kazmaya benzer. B2B siteleri, işte buraya devreye girerek, alıcı ve 2satıcıyı bir araya getirir ve böylelikle ’marketmaker’lik, ya da Türkçesiyle “pazar yapıcılığı” işlevini üstlenirler.

Daha Düşük Maliyet
B2B siteleri, alım satım sürecinde bütün işlemleri elektronik ortamda gerçekleştirmenize olanak tanıdığı için, maliyetlerinizi radikal biçimde azaltırlar. Ama B2B siteleri aracılığıyla maliyetleri azaltmanın asıl yolu, ürün ya da hizmet tedariğinde elektronik pazaryerlerini kullanmaktır. Ürün ya da hizmet tedariğini, bütün opsiyonları görerek, en düşük fiyatı sunan şirketleri inceleyerek gerçekleştirmek, tedarik zincirinizin yarattığı maliyetlerin, şaşırtıcı oranlarda azalmasına yol açar.

Kaynak: Bu yazı, Kolay İletişim tarafından, KobiFinans için derlenmiştir.

 

Bu haber 4006 kez okundu.