Mükemmel E-Ticaret çözümleri için mutlaka bizi arayınız

Destek Tel: 0.212 416 0 644 - 558 94 50 - 0.532 541 93 77
Alışveriş Sepetim

Sepetiniz Boş...

Üye Girişi
Email :
Şifre :
   
Üye Ol | Şifremi Unuttum
E-Ticaret Bilgi Portalı
E-Ticaret İçin Gelişmiş SEO Önerileri E-Ticaret İçin Gelişmiş SEO Önerileri
E-Ticaret Siteniz Google da birinci sırada yer alsın. E-Ticaret Siteniz Google da birinci sırada yer alsın.
E-Ticaret siteleri için SEO teknikleri E-Ticaret siteleri için SEO teknikleri
E-Ticarette müşteriyi elde tutma yolları E-Ticarette müşteriyi elde tutma yolları
E-Ticaret`te büyüme sürüyor E-Ticaret`te büyüme sürüyor
E-Ticaret Hızla Gelişiyor E-Ticaret Hızla Gelişiyor
E-Ticaret sitelerine yeni müşteri kazanma yolları E-Ticaret sitelerine yeni müşteri kazanma yolları
E-ticaret girişimcilerine ipuçları E-ticaret girişimcilerine ipuçları
E-ticaret te Dijital Cüzdan dönemi E-ticaret te Dijital Cüzdan dönemi
E-Ticaret te yeni düzenleme E-Ticaret te yeni düzenleme
Yeniliklerden Haberdar Olun
Ad Soyad :
Email :
Şehir :
Güvenlik Kodu :
Kodunu Girin :
 
E-Ticaret Bilgi Portalı

Yaz Aylarında E-ticaret Satışlarını Arttırmak için ne yapmalıyız ?

03 Eylül 2011 Cumartesi 14:09
Yaz ayları eticaret sitelerinin kabus dönemi. İnternet kullanımının düştüğü bu aylarda haliyle eticaret sitelerinin (tatil, bilet, mayo-bikini siteleri hariç) satışları da diplere iniyor.

 

Yaz aylarında satışların düşmesi kabullenilmiş bir olgu sektörde.

Kaç eticaret sitesi “Yaz aylarında satışlarımı nasıl arttırabilirim?” sorusunu soruyor, emin değilim. Ancak bu soru üzerine biraz beyin jimnastiği yapmak istiyorum sizlerle.

  1. Site arayüz tasarımına ve vitrinine yaz temaları getirmek
    Birkaç private shopping sitesi (Markafoni, Limango) haricinde yaz ayları geldiğinde site arayüzlerinde bir değişiklik göremiyoruz. Eticaret sitelerini artık fiziksel perakende mağazaları gibi düşünmek gerekiyor. Nasıl mayıs ayında mağazalara girdiğinizde yazın geldiğini anlıyorsanız, eticaret sitelerine girildiğinde bunu hissettirmeniz gerekiyor.

     

    Sadece sitenin arayüz tasarımı da yetmez, display bannerından email bültenine kadar A’dan Z’ye bütün görsellerda yaz temasını işlemeliyiz.

  2. Lokasyon hedefleme ile reklam çalışması (Geo-Location Targeting)
    Yaz aylarında özellikle Akdeniz ve Ege sahil şeritlerinde populasyon katbekat artıyor. Bu bölgelerdeki şehirleri ve tatil beldelerini hedefleyecek bir reklam çalışmasının getirisi, genel bir hedeflemeye oranla daha fazla olacaktır. Doğru ürünler ve doğru lokasyon hedefleme ile yapılacak Google Adwords, Facebook ads ve display reklamları nokta atış satışa dönecektir.
  3.  

  4. Mevcut müşterilere odaklanmak
    Eticaret sitelerinin en büyük handikapı mevcut müşterilerini mutlu etmek yerine, eforlarını ve bütçelerini yeni üyelere ayırmak. Yaz aylarında yeni üye kazanmak zor olduğuna göre, mevcut müşterilerinize özel fırsatlar sunarak satışlarınızı arttırabilirsiniz. Özellikle de sizden memnun kalan müşterilerinize…

     

    Sadece üyelerinize veya sizden daha önce alışveriş yapan müşterilerinize; ücretsiz kargo, ‘happy hours’ indirim kuponları, ‘1 alana 1 bedava’ gibi özel kampanyalarla onları mutlu edebilirsiniz.

  5. Mobil eticarete yatırım yapmak
    Denize şortlarımızın cebinde iphone’larla girdiğimiz bir dönemdeyiz. Valizimize laptoplarımızı koymasak bile, akıllı telefonlarımız her zaman yanımızda. Her an plajdan Tweet atıyor, yazlık fotoğraflarımızı Facebook’ta paylaşıyoruz. Eticaret sitelerinin yaz mevsimi medya planlarında mobil reklama bütçe ayırması gerekiyor.

     

    Bununla beraber, mobil uyumlu siteler ve uygulamalarla müşterilerinin her zaman alışveriş yapmasına olanak sağlanmalıdır. Bütün bunlar hemen olmasa bile, uzun vadede yaz satışlarını arttıracaktır.

Bu haber 4579 kez okundu.